O Fons Menorquí pon o foco na xestión sostenible da auga

2 de Abril de 2019
O acceso á auga potable e un saneamento adecuado é un factor fundamental para o desenvolvemento humano e desde xullo de 2010 está recoñecido como un Dereito Humano pola Asemblea Xeral das Nacións Unidas. Segundo datos de 2015 de Nacións Unidas, 783 millóns de persoas non teñen asegurado o acceso á auga potable e 2.400 millóns de persoas non teñen garantido un saneamento adecuado. No día 22 de marzo celébrase o Día Mundial da auga, o Fons Menorquí de Cooperaciò fixo un chamamento á cidadanía e aos representantes políticos a garantir o acceso aos recursos hídricos. A falta de acceso á auga, provocada polo cambio climático, e o desbaratamiento do recurso son dous dos problemas globais aos que o Fondo dedica progresivamente máis esforzos e que se atopan incluídos na liña prioritaria do Fondo (sustentabilidade, cambio climático e auga), ligados ao sexto Obxectivo de Desenvolvemento Sustentable para o 2030 de Nacións Unidas. No caso de América Central o cambio climático maniféstase en secas cada vez máis pronunciadas en tempo E magnitude seguidas de grandes inundacións. No último ano o Fons puxo en marcha dous proxectos de emerxencia na zona, todos relacionados con estes fenómenos cada vez máis frecuentes. Así mesmo desde a área de Proxectos de Cooperación este ano dedícanse 219.900 euros a financiar catro proxectos para garantir o acceso e o uso responsable da auga. O proxecto máis destacado, para a súa lonxitude no tempo, sitúase na Illa de Ometepe (Nicaragua) actualmente Reserva da Biosfera e ligada a Menorca. O programa a Ometepe está dividido en diferentes proxectos e ten unha duración de seis anos, aínda que a colaboración do Fons coa zona comezou anos atrás. Proxectos de Cooperación do Fondo relacionados co acceso á auga:
  • “Xestión de recursos ambientais e residuos sólidos, desenvolvemento social e económico sustentable” (70.000 euros). Proxecto da Asociación Tecuilcán destinado á poboación campesiña e rural da illa de Ometepe (Nicaragua). Pon énfase en contribuír ao desenvolvemento da poboación e mellorar o acceso á auga e saneamento. A través de formación, investimentos e mellora das parcelas dos agricultores, quérese diminuír a contaminación ambiental e que mozas e mulleres logren inserir dinámicas de emprendemento para xerar ingresos e harmonizar a relación entre as persoas e recursos.
  • Mellora das condicións de saneamento na comunidade territorial de Tassift” (70.000 euros). Proxecto da Asociación ADEO- Oued Laou á común territorial de Tassift (Tetuán, Marrocos) para mellorar a prestación do servizo de xestión dos residuos líquidos e responder á problemática de polución acentuada pola gran expansión do tecido urbanístico. Ademais de actividades de sensibilización á hora de xestionar os refugallos, destaca a difusión de fomes de saneamento de baixo custo para zonas montañosas e a implementación dun proxecto piloto de xestión de augas residuais.
  • ” Empoderamiento e liderado de mulleres e mozas con enfoque ao dereito á auga e saneamento” (39.900 euros). Proxecto do Sindicato de Traballadores do Ensino Intersindical ( STE-i) a Guatemala que propón formar tanto a docentes como mulleres e novas mayas no saneamento adecuado e a boa xestión da auga. Contempla tamén o seguimento de hortos familiares ecolóxicos e actividades do fomento dos dereitos humanos, especialmente, con respecto á auga.
  • . “Mellora da capacidade de resposta de mulleres campesiñas fronte aos riscos de seca” (40.000 euros). Proxecto da Asociación comunitaria unida pola auga e a cultura a Comasagua (O Salvador). Búscase mellorar a capacidade de resposta de mulleres campesiñas fronte aos riscos de seca. Trabállase, así por contrarrestar a  feminización da pobreza. As actividades van enfocadas á educación e a prevención, polo que se desenvolverá unha escola de formación e sensibilización en xénero e manexo de desastres.
Con estes proxectos o Fons Menorquí pretende facer fronte, entre outras situacións, á  feminización da pobreza, e axudar a optimizar os recursos naturais para o desenvolvemento da poboación, especialmente a campesiña. O impacto da falta de servizos de auga potable e saneamento recae principalmente sobre os sectores con maior pobreza e establece un vínculo entre estes servizos e as dimensións da pobreza, saúde, educación, xénero e inclusión social, o ingreso e o consumo. Por iso mesmo desde o Fons  Menorquí de Cooperació quere convidar á sociedade para conmemorar o Día Mundial da auga e instar as administracións a traballar conxuntamente na  territorialización dos  ODS – Obxectivos de Desenvolvemento Sustentable, concretamente o número 6, garantir o dereito ao Auga limpa e Saneamento