Personal de l’administració gallega cooperarà a l’Àfrica amb el programa Vacacións con Traballo del Fondo Galego

24 d’abril de 2019
El programa organitzat pel Fondo Galego de Cooperación e Solidaridade, Vacacións con Traballo, és un programa de sensibilització i de cooperació tècnica dirigit a les persones treballadores de l’administració gallega associada a l’entitat, que funciona com a banc de recursos humans de qualitat i potencial motor de transformació social. Aquest programa està cofinançat per la Direcció General de Relacions Exteriors i la Unió Europea. En aquesta edició, que va ser presentada al mes d’abril a l’ajuntament de Sant Jaume, s’oferiran tres places per a personal tècnic de les diputacions, ajuntaments, mancomunitats o de la Xunta de Galícia, on les persones seleccionades passaran un mes col·laborant amb els socis de l’entitat a Moçambic i Cap Verd. El termini per presentar les candidatures romandrà obert fins al 26 de maig, amb tres perfils prioritaris. A Moçambic, la Fundação Encontro, necessita personal tècnic ambiental amb experiència en reciclatge, mentre que en els municipis de Boane i Manhiça busquen una persona experta en finances municipals. En cas de no cobrir aquestes places, els perfils serien els d’educador infantil i tècnic d’Esports, respectivament. La vila capverdiana de Santa Creu, per la seva banda, necessita personal tècnic de  Desenvolupament Local, sent l’opció secundària en aquest cas la de personal tècnic agrònom. Les candidatures es presentaran enviant la fitxa de sol·licitud al correu electrònic: comunicacion@fondogalego.org, a més del currículum, una carta de motivació i un escrit de suport o consentiment signat pel representant polític del Fondo Galego en el corresponent ajuntament o diputació, i de l’òrgan directiu competent en el cas de la Xunta El programa cobreix les despeses de desplaçament, allotjament i manutenció del viatge. Per tal de fer visible la realitat del Sud i sensibilitzar enfront de les desigualtats, la persona voluntària enviarà publicacions a les xarxes socials, i també editarà un quadern digital. Per conèixer les bases del programa i a fitxa de sollicitud https://bit.ly/2PtaO93