20 de juny Día de les Persones Refugiades

25 de juny de 2019
La setmana del 20 de juny es va inaugurar al Mercat del Claustre de Maó a Menorca, l’Exposició fotogràfica Arsal sobre l’impacte de la guerra de Síria. La Caravana Obrint Fronteres va llegir un manifest i hi va haver una xerrada sobre el que ha suposat aquesta guerra tant per als desplaçats com per a la població libanesa d´Arsal. Aquesta xerrada la van donar dos representants de l’Associació Catalunya-Líban, que van explicar el projecte que l’entitat té a Arsal. L’exposició de fotografies que es va inaugurar mostra l’impacte de la Guerra de Síria i com aquesta va empènyer a milions de persones a desplaçar-se fora de les seves fronteres iniciant un èxode cap a les nacions veïnes o creuant mars i continents. Al Líban, van arribar fins a un milió i mig de persones refugiades que es distribuïren per les diferents regions d’aquest país de 4 milions d’habitants. A Arsal, localitat que fa frontera amb Beirut i d’on són les fotografies exposades, es van establir més de 120 milions de desplaçats, triplicant la seva població original de prop de 40.000 habitants. A aquesta localitat, el Fons Menorquí, a través del Fons Català, finança part d’un projecte de moviment de persones. Aquesta regió és un exemple dels efectes d’una guerra sobre les persones i amb les fotografies i la xerrada de les representants de l’Associació Catalunya-Líban, podrem conèixer algunes de les seves històries.